
Szkolenie On-line
Więcej informacji odnośnie form szkoleń znajdziesz tutaj.
Dlaczego warto?
To szkolenie skierowane jest do osób:
- wytwarzających odpady (rozpak, procesy przepakowywania, magazynowanie, produkcja produktów w opakowaniach i opakowań),
- magazynujących odpady,
- zbierających odpady,
- przetwarzających odpady,
- transportujących odpady, a także:
- pracowników przedsiębiorstw prywatnych,
- specjalistów ds. ochrony środowiska,
- specjalistów ds. gospodarki odpadami,
- osób zajmujących się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzających sprawozdania środowiskowe,
- zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką.
Po ukończeniu szkolenia:
- uczestnik wie, jak regulowana jest obecnie, na skutek zmiany przepisów, gospodarka odpadami w Polsce,
- potrafi zinterpretować przepisy ustawy o odpadach i rozporządzenia wykonawcze w tym zakresie,
- rozumie nowe zasady postępowania w gospodarce odpadami i potrafi zastosować nowe przepisy w praktyce,
- nabywa praktyczną umiejętność obsługi bazy BDO oraz potrafi sporządzić sprawozdania odpadowe.
Program szkolenia
- ZMIANY PRAWNE W BDO I GOSPODARCE ODPADAMI
- Aktualne i przewidywane zmiany w przepisach dot. gospodarki odpadami oraz bazy BDO
- Szczegółowe wymagania dla magazynowania odpadów
- Wystawianie KPO/KEO w wersji papierowej – terminy, obowiązki, kto/kiedy/w jaki sposób?
- Wymagania w zakresie stosowania zwolnień z ewidencji
- Sankcje karne związane BDO
- zmiana wysokości i zakresu administracyjnych kar pieniężnych z art. 194,
- wydłużenie dopuszczalnego czasu magazynowania odpadów,
- wyłączenie niektórych grup odpadów z obowiązku prowadzania wizyjnego systemu kontroli miejsc magazynowania,
- wykreślenie z Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zapisu dotyczącego dobrowolnego zapisu do gminnego sytemu odbierania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych.
- ADMINISTRACJA W BDO
- Logowanie do systemu
- Rodzaje kont użytkownika – uprawnienia użytkownika głównego i podrzędnego
- Poruszanie się po systemie BDO
- Rejestr BDO – praktyka wpisywania i aktualizowania wpisów poprzez składanie odpowiednich wniosków
- Numer BDO – umieszczanie na dokumentach
- Wyszukiwarka BDO, jak weryfikować podmioty
- KARTY PRZEKAZANIA ODPADÓW
- Klasyfikacja wytwarzanych odpadów
- Statusy KPO
- Wystawianie KPO
- Generowanie potwierdzenia z BDO
- Wycofanie KPO
- Odrzucenie / korekta KPO
- Awaria systemu BDO - jak prowadzić ewidencję?
- KARTY EWIDENCJI ODPADÓW
- Operacje na Kartach Ewidencji Odpadów
- Zmiany na KEO - filtrowanie KEO
- KEO za 2020 r. – czy w BDO można uzupełnić wpisy za zeszły rok?
- Importowanie KPO na KEO
- Stany magazynowe od 01.01.2021 r.
- Przekazanie odpadów podmiotom zwolnionym z ewidencji – bez KPO
- Wytwarzanie odpadów w instalacji/poza instalacją
- Wytwarzanie odpadów w ramach świadczenia usług (np. remonty, budowy, serwisy) – jak ewidencjonować w BDO?
- SPRAWOZDANIA O WYTWARZANYCH ODPADACH I GOSPODAROWANIU ODPADAMI W BDO
- Omówienie sprawozdania o wytwarzanych odpadach w zakresie dotyczącym wytwórców odpadów
- Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu
- Uprawnienia użytkowników – kto może utworzyć i złożyć sprawozdanie?
- Jakie odpady należy uwzględnić w sprawozdaniu o wytwarzanych odpadach?
- Jakie dane należy przygotować do opracowania sprawozdania?
- Termin składania sprawozdania
- Potwierdzenie złożenia sprawozdań w terminie – UPO
- Korekty sprawozdań – jak je wykonać, jak odbywa się komunikacja z urzędem?
- Złożenie sprawozdania w przypadku awarii systemu BDO – jak postępować?
6. PYTANIA I ODPOWIEDZI
Nasz Ekspert
Kamil Zięba- Audytor, praktyk zarządzania, trener i konsultant. Specjalizuje się w projektach szkoleniowych i doradczych dedykowanych znormalizowanym systemom zarządzania, ochronie środowiska, bezpieczeństwie i higienie pracy, audytom oraz szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalność administracja. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Żywności oraz Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Informacje organizacyjne
Cena szkolenia online obejmuje:
- wykłady,
- dyskusję w gronie ekspertów,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.
Dofinansowanie w ramach Bazy Usług Rozwojowych. Sprawdź jak uzyskać do 80% dofinansowania na to szkolenie.
Więcej informacji dot. regulaminu, realizacji szkolenia oraz rabatów znajdziecie Państwo tutaj.
