Formularz kontaktu

Zainteresowany ofertą naszych usług szkoleniowo-doradczych? Wyślij wiadomość, na pewno odpowiemy!

Akademia ochrony środowiska 2022

Szkolenie online

Więcej informacji odnośnie form szkoleń znajdziesz tutaj.

Dlaczego warto?
To szkolenie jest dla Ciebie jeżeli jesteś: 
  • kierownikiem lub pracownikiem działu ochrony środowiska w przedsiębiorstwie,
  • pełnomocnikiem ds. jakości,
  • radcą prawnym
  • pracownikiem administracji publicznej i samorządowej.
Biorąc udział w szkoleniu:
  • Poznasz najnowsze zmiany w prawie ochrony środowiska oraz interpretacje przepisów prawnych
  • Poznasz kierunki projektowanych zmian oraz aktualny stan prawny ochrony środowiska, dzięki czemu zaplanujesz niezbędne inwestycje, gwarantujące Ci dotrzymania przyszłych zaostrzonych wymagań.
  • Przedyskutujesz wszystkie najistotniejsze dla Ciebie zagadnienia z zakresu ochrony środowiska, dzięki czemu będziesz prawidłowo identyfikować i realizować obowiązki, dzięki czemu dobrze przygotujesz się do ewentualnych kontroli Inspekcji. 
  • Zaktualizujesz i usystematyzujesz swoją wiedzę w zakresie korzystania ze środowiska oraz najważniejszych obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska wynikających z aktualnych przepisów prawnych.
 Program szkolenia

ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZAPISANIA SIĘ NA POSZCZEGÓLNE BLOKI SZKOLENIA.

PANEL I

Wtorek, 21.03.2023 r., 09:00- 16:00

Ochrona powietrza – omówienie przepisów ustawy POS oraz wybranych aktów wykonawczych. 

  • Obowiązki i wymagania wynikające z ustawy – Prawo ochrony środowiska,
  • Wymagania emisyjne wynikające z rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 24 września 2020 r. w sprawie standardów emisyjnych dla niektórych rodzajów instalacji, źródeł spalania paliw oraz urządzeń spalania lub współspalania odpadów
  • Konkluzje BAT dla dużych obiektów spalania
  • Konkluzje BAT dla spalania odpadów
  • Kluczowe wymagania wynikające z rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 września 2021 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji
  • Niepewności pomiarowe

PANEL II

Środa, 22.03.2023, 09:00 – 16:00

Gospodarka odpadami - Nowe obowiązki posiadacza odpadów, w tym realizowane od 1.01.2023

  1. Interpretacje niektórych definicji zawartych w ustawie o odpadach (zmiany prawne)
  2. Skutki niespełniania wymagań w zakresie magazynowania odpadów:
    1. od kiedy obowiązują ograniczenia ilościowe
    2. co obowiązuje zapisy rozporządzenia czy też decyzji administracyjnej
    3. dla jakich odpadów nie stosuje się rozporządzenia w sprawie magazynowania odpadów
    4. operat p.poż. przy magazynowaniu odpadów (dodatkowe warunki i obowiązki)
    5. warunki magazynowania odpadów - zapisy decyzji, zmiany w magazynowaniu
  3. Uzyskiwanie nowych decyzji w zakresie gospodarowania odpadami:
    1. kiedy należy złożyć wniosek o wydanie nowej decyzji o uzyskanie pozwolenia lub zezwolenia aby uzyskać nową decyzję (bez przerwy w terminach obowiązywania decyzji)
    2. skutki niewydania decyzji przed upływem terminu ważności decyzji istniejącej
    3. zapisy wniosku a warunki decyzji - na co zwracać uwagę
    4. analiza wydanej decyzji - zapisy mogące powodować nieważność decyzji
    5. uzyskanie nowej decyzji a aktualizacja wpisu do BDO- kto wykonuje
  4. Dla jakich odpadów nie jest wymagane opracowanie operatu p.poż.5
  5. Uznanie substancji za produkt uboczny – nowe zasady rejestracji, okresy przejściowe.
  6. W jakim przypadku przetwarzanie odpadów doprowadzi do utraty statusu odpadów
    1. uzyskanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów
    2. kiedy odpad staje się produktem
    3. dokumenty niezbędne do uzyskania statusu produktu
  7. Gospodarowanie odpadami w przedsiębiorstwie:
    1. decyzje reglamentujące ilości wytwarzanych, zbieranych i przetwarzanych odpadów i warunki prowadzenia takiej działalności
    2. wpisy do BDO:
      1. aktualizacja danych
      2. wpisywanie zmian wprowadzanych do decyzji administracyjnych (kto ich dokonuje)
      3. występujące błędy w prowadzonej ewidencji odpadów - skutki dla przedsiębiorstwa
    3. kontrola gospodarki odpadami
    4. monitoring wizyjny odpadów
      1. jak prowadzić
      2. jakie występują błędy
      3. co jest sprawdzane w trakcie kontroli
      4. sankcje w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego monitoringu
  8. Przekazywanie odpadów i przekazywanie odpowiedzialności za odpady
    1. przekazanie odpadów przez pośrednika - kto i kiedy przejmuje odpowiedzialność
    2. czy jest konieczność sprawdzania dostawcy odpadów
    3. przekazanie odpadów osobie fizycznej i podmiotowi innemu niż przedsiębiorca
    4. sprzedawca odpadów zasady wystawiania KPO i faktur
    5. prowadzenie działalności usługowej dla posiadacza odpadów (np. rozdrabnianie odpadów na zlecenie)
  9. Sankcje finansowe i administracyjne stwierdzonych uchybień w gospodarce odpadami
    1. skutki dla wytwórców odpadów
    2. skutki dla działalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów
    3. odwołania od decyzji nakładającej sankcję
  10. Konsultacje indywidualne

PANEL III

Czwartek, 23.03.2023 r., 09:00 - 16:00

Omówienie nowego Prawa wodnego

  • zgody wodnoprawne jako instrument zarządzania zasobami wodnymi; decyzje wydawane w ramach zgód wodnoprawnych:
    • pozwolenia wodnoprawne,
    • zgłoszenia wodnoprawne,
    • oceny wodnoprawne,
    • decyzje zwalniające.
  • Najnowsze zmiany
  • Rodzaje i zasady korzystania z wód w kontekście nowego Prawa wodnego.
  • Usługi wodne.
  • Zwolnienia z obowiązku uzyskania pozwolenia wodnoprawnego.
  • Pozwolenia wodnoprawne na korzystanie z wód, w tym m.in.:
    • pozwolenia wodnoprawne na pobór wód podziemnych i powierzchniowych oraz wykonanie urządzeń wodnych,
    • pozwolenia wodnoprawne na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi oraz urządzeń kanalizacyjnych;
  • Zgłoszenie jako nowy instrument prawny w korzystaniu z wód.

PANEL IV

Piątek, 24.03.2023 r., 09:00 – 13:00

Uzyskiwanie decyzji środowiskowych

  •  Procedura oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć na etapie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach:
    • przedsięwzięcia wymagające uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
    • zakres wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – najnowsze zmiany
    • organy właściwe do wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uzgadniania i opiniowania w procedurze ooś (zmiany we właściwości organów uczestniczących w procedurze);
    •  przebieg procedury oceny oddziaływania na środowisko dla poszczególnych grup przedsięwzięć (omówienie poszczególnych etapów procedury związanej z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach poprzedzonej ooś i w przypadku odstąpienia od ooś);
    •  udział społeczeństwa w postępowaniu ooś;
    • zakres karty informacyjnej przedsięwzięcia i raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (zmiany dotyczące rozszerzenia zakresu kip i  raportu o nowe elementy, wymagania formalne dla wykonawców tych dokumentów);
    • zakres i wymogi dotyczące decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach:
    • zakres decyzji po ocenie oddziaływania na środowisko;
    • decyzja z warunkami lub bez warunków po odstąpieniu od oceny oddziaływania na środowisko;
    •  omówienie błędów pojawiających się w decyzjach i ich uzasadnieniach;
Nasz Ekspert

1. Ekspert i trener z zakresu Dyrektywy IED i konkluzji BAT, ekspert w zakresie emisji przemysłowych, posiadający dziesięcioletnie doświadczenie związane z wdrażaniem przepisów prawa dotyczących pozwoleń zintegrowanych. 

2. Wieloletni pracownik instytucji samorządowych i rządowych (w tym kontrolnych) oraz podmiotów gospodarczych zajmujący się tematyką gospodarki odpadami,  gospodarki wodnej, opłat za korzystanie ze środowiska itp.  Ekspert  szeroko rozumianej gospodarki odpadami. Uczestnik posiedzeń Senackiej Komisji Ochrony Środowiska.

3. Radca prawny, ekspert o rozległej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Specjalistka z dziedziny ocen oddziaływania na środowisko, specjalizacja: procedura administracyjna procesu inwestycyjnego ze szczególnym uwzględnieniem etapu planowania przestrzennego łączonego z ochroną przyrody i etapu oceny oddziaływania na środowisko. Doświadczenie zdobywała na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej. W latach 2008-2012 była odpowiedzialna za obsługę prawną w Departamencie Ocen Oddziaływania na Środowisko w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Od 2007 roku prowadzi szkolenia z zakresu szeroko pojętej procedury inwestycyjnej. Jako trener Jolanta Kochanowska jest wysoko oceniana za bardzo zrozumiały sposób wykładu zwłaszcza dla tych osób, które nie posiadają wiedzy prawniczej.

Cena za szkolenie 

 Szkolenia on-line 

Udział w 1 PANELU (BLOK I – III)- cena dla osoby 650,00 zł netto + 23% VAT

Udział w 1 PANELU (BLOK IV)- cena dla osoby 450,00 zł netto + 23% VAT

Udział w 2 PANELACH - cena dla osoby 950,00 zł netto + 23%VAT

Udział w 3 PANELACH - cena dla osoby 1 350,00 zł netto + 23%VAT

Udział w 4 PANELACH - cena dla osoby 1 750,00 zł netto + 23%VAT

(W rubryce "Uwagi" należy wskazać tytuły paneli).

Cena obejmuje:

  • wykłady,
  • dyskusje w gronie ekspertów,
  • materiały szkoleniowe w formie PDF (dla każdego bloku),
  • świadectwo uczestnictwa w szkoleniu,
  • bezpłatny dostęp do platformy szkoleniowej.
Informacje organizacyjne 

 Więcej informacji dot. regulaminu, realizacji szkolenia oraz rabatów znajdziecie Państwo tutaj.

 

Akademia ochrony środowiska 2022

Miejsce szkolenia ONLINE
Rozpoczęcie zajęć 21.03.2023 od godz. 09:00
Zakończenie zajęć 24.03.2023 do godz. 13:00
Czas trwania 16 h dydaktycznych
Ilosć dni szkolenia 4
Udział w 1 PANELU (BLOK IV) netto: 450,00 zł brutto: 553,50 zł
Udział w 1 PANELU (BLOK I-III) netto: 650,00 zł brutto: 799,50 zł
Udział w 2 PANELACH netto: 950,00 zł brutto: 1168,50 zł
Udział w 3 PANELACH netto: 1350,00 zł brutto: 1660,50 zł
Udział w 4 PANELACH netto: 1750,00 zł brutto: 2152,50 zł

Odliczanie do daty rozpoczęcia rezerwacji

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Szczegóły szkolenia

Kategoria szkolenia: Szkolenia Ochrona Środowiska
Numer szkolenia:
Zaczyna się:21/03/2023
Kończy się:24/03/2023
Lokalizacja:ONLINE
Formularz kontaktu

Zainteresowany szkoleniem wewnętrznym? Wyślij wiadomość, na pewno odpowiemy!