Webinar On-line
Więcej informacji odnośnie form szkoleń znajdziesz tutaj.
Dlaczego warto?
Cel webinaru:
Celem spotkania jest praktyczne omówienie zagadnienia granicy wykrywalności oraz oznaczalności metody badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem eksperymentalnych sposobów ich wyznaczania, doboru kryteriów walidacyjnych oraz powiązania z procesem potwierdzania ważności wyników. Na spotkaniu poruszony zostanie także temat poprawnego przedstawiania wyników poniżej granicy oznaczalności na sprawozdaniach z badań zgodnie z wytycznymi Polskiego Centrum Akredytacji.
Ten webinar jest dla Ciebie jeżeli:
- Wykonujesz badania oraz jesteś odpowiedzialny za walidację metod badawczych w laboratorium akredytowanym i starającym się o akredytację.
Program webinaru
- Definicja granicy wykrywalności metody badawczej
- Definicja granicy oznaczalności metody badawczej
- Eksperymentalne sposoby oznaczania granicy wykrywalności oraz oznaczalności metody badawczej
- Granica oznaczalności a dolny zakres akredytowanej metody badawczej
- Określenie odpowiednich wymagań oraz kryteriów walidacyjnych w odniesieniu do granicy oznaczalności metody badawczej
- Granica wykrywalności/oznaczalności a proces potwierdzania ważności wyników (kryteria, rodzaj próbek kontrolnych, częstotliwość sprawdzeń)
- Przedstawianie wyników poniżej granicy oznaczalności na sprawozdaniach z badań zgodnie z wymaganiami PCA (komunikat 353)
Nasz Ekspert
- Iwona Madejska - Dr nauk fizycznych, wieloletni kierownik oraz z-ca pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością w akredytowanym laboratorium badawczym. Doświadczony auditor, certyfikowany trener i ekspert łączący wiedzę oraz doświadczenie zawodowe w zakresie metod statystycznych oraz systemu zarządzania jakością m.in. wg normy 17025. Autorka wielu artykułów publikowanych w prasie branżowej.
Informacje organizacyjne
Cena webinaru online obejmuje:
- wykład,
- dyskusję w gronie ekspertów,
- zaświadczenie udziału w webinarze.
Więcej informacji dot. regulaminu, realizacji szkolenia oraz rabatów znajdziecie Państwo tutaj.