Szkolenie On-line
Więcej informacji odnośnie form szkoleń znajdziesz tutaj.
Dlaczego warto?
Cel szkolenia:
Program szkolenia jest ukierunkowany na nabywanie oraz doskonalenie przez uczestników praktycznych umiejętności wykorzystywanych w procesie auditowania systemu zarządzania w laboratorium w tym również kompetencji komunikacyjnych i społecznych.
To szkolenie jest dla Ciebie jeżeli:
-
Jesteś auditorem wewnętrznym ukierunkowanym na doskonalenie skuteczności podejmowanych działań oraz kompetencji komunikacyjnych w procesie auditowania,
-
Zarządzasz auditami wewnętrznymi w laboratorium.
Po ukończeniu szkolenia:
- Dowiesz się jakie kompetencje i cechy powinien posiadać auditor.
- Dowiesz się co powinno charakteryzować dobrego auditora.
- Poznasz metody (techniki) auditowania, co pomoże Ci przygotować się do sprostania nawet niestandardowym wymaganiom w pracy auditora laboratorium.
- Dowiesz się jak ocenić realizację polityk i planów laboratorium, kiedy stwierdzić niezgodności i jak je prawidłowo formułować.
- Poznasz istotę auditowania oraz nabędziesz umiejętność interpretowania kryteriów auditów i wymagań akredytacyjnych, w tym normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02,
- Dowiesz się, dlaczego umiejętności komunikacyjne i społeczne mają wpływ na przebieg audytu,
- Dowiesz się jak stworzyć pozytywny klimatu podczas audytu,
- Poznasz sposoby na właściwe zadawanie pytań, aktywne słuchanie oraz udzielanie informacji zwrotnej podczas trwania oceny,
- Dowiesz się jak prowadzić audyt z osobami o różnych typach osobowości.
Program szkolenia
Dzień pierwszy:
- Podstawowe pojęcia dotyczące procesu zarządzania auditami wewnętrznymi w organizacji – przypomnienie wymagań norm
(PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02; PN-EN ISO 19011) oraz dokumentów powiązanych,
- Audit wewnętrzny jako proces,
- Audit wewnętrzny – teoria i praktyka:
- planowanie i przygotowanie auditu wewnętrznego,
- zasady prowadzenia i przebiegu procesu auditowego,
- techniki auditowania,
- dowody i tropy auditowe,
- dokumentowanie wyników auditu.
- Niezgodność / spostrzeżenie – definicje, przykłady oraz różnice między niezgodnością a spostrzeżeniem,
- Formułowanie niezgodności i spostrzeżeń – warsztaty,
- Ocena niezgodności i spostrzeżeń oparta na ryzyku,
- Podejmowanie skutecznych działań korygujących,
- Wykorzystanie oceny ryzyka w algorytmie postępowania z działaniami korygującymi,
- Warunki zapewnienia skuteczności auditów wewnętrznych,
- Kompetencje auditorów wewnętrznych,
- Ocena kompetencji personelu zaangażowanego w proces auditowania,
- Formy doskonalenia procesu zarządzania auditami wewnętrznymi w organizacji,
- Wykorzystanie auditów wewnętrznych w procesie doskonalenia systemu zarządzania,
- Przykłady trudnych sytuacji auditowych, ćwiczenia z aktywizacją uczestników.
Dzień drugi:
- Otwarcie szkolenia
- Powitanie uczestników
- Przedstawienie celu, programu, harmonogramu i zasad
- Autoprezentacja uczestników
- Umiejętności komunikacyjne i społeczne audytora
- Cele audytora
- Postawy audytora i ich konsekwencje
- Samoświadomość audytora
- Umiejętności komunikacyjne i społeczne audytora
- Tworzenie pozytywnego klimatu audytu
- Budowanie relacji w audytowanej jednostce
- Udzielanie informacji
- Rola języka sygnałowego
- Prezentacja wniosków i zaleceń poaudytowych
- Rozpoczynanie i kończenie audytu
- Zadawanie właściwych pytań
- Typy pytań
- Błędy podczas zadawania pytań
- Zadawanie pytań zamkniętych
- Zadawanie pytań otwartych
- Zadawanie pytań pogłębiających
- Zadawanie pytań kierujących myśleniem
- Słuchanie aktywne podczas audytu
- Błędy podczas słuchania
- Słuchanie i okazywanie, że się słucha
- Umiejętność parafrazowania
- Umiejętność podsumowania
- Komunikacja niewerbalna w czasie audytu
- Współpraca audytora z osobami o różnych typach osobowości
- Cztery typy osobowości
- Mocne i słabe strony każdego z typów osobowości
- Jak prowadzić audyt z osobami o różnych typach osobowości
- Podsumowanie szkolenia
- Przegląd treści szkolenia
- Indywidualne wnioski
- Ewaluacja szkolenia
- Podsumowanie
Nasz Ekspert
- Iwona Madejska - Dr nauk fizycznych, wieloletni kierownik oraz z-ca pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością w akredytowanym laboratorium badawczym. Doświadczony auditor, certyfikowany trener i ekspert łączący wiedzę oraz doświadczenie zawodowe w zakresie metod statystycznych oraz systemu zarządzania jakością m.in. wg normy 17025. Autorka wielu artykułów publikowanych w prasie branżowej.
- Lilianna Marciniak - Konsultant i trener biznesu w obszarze kierowania ludźmi, komunikacji, procesów zarządzania i wdrażania zmian w kulturze organizacyjnej oraz standardów sprzedaży i obsługi klienta. Przez ponad 20 lat przeprowadziła ponad 10,000 godzin szkoleń dla firm polskich i globalnych. Certyfikowany menedżer projektów w metodykach PRINCE2 i IPMA, certyfikowany konsultant Extended Disc. Prowadzi szkolenia w języku polskim i angielskim.
Informacje organizacyjne
Cena szkolenia online obejmuje:
- wykłady,
- dyskusję w gronie ekspertów,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.
Więcej informacji dot. regulaminu, realizacji szkolenia oraz rabatów znajdziecie Państwo tutaj.