Szkolenia laboratorium

Szkolenie On-line

Więcej informacji odnośnie form szkoleń znajdziesz tutaj.

Dlaczego warto?
Cel szkolenia:

Program szkolenia jest ukierunkowany na nabywanie oraz doskonalenie przez uczestników praktycznych umiejętności wykorzystywanych w procesie auditowania systemu zarządzania w laboratorium w tym również kompetencji komunikacyjnych i społecznych.

To szkolenie jest dla Ciebie jeżeli:
  • Jesteś auditorem wewnętrznym ukierunkowanym na doskonalenie skuteczności podejmowanych działań oraz kompetencji komunikacyjnych w procesie auditowania,

  • Zarządzasz auditami wewnętrznymi w laboratorium.

Po ukończeniu szkolenia:
  • Dowiesz się jakie kompetencje i cechy powinien posiadać auditor.
  • Dowiesz się co powinno charakteryzować dobrego auditora.
  • Poznasz metody (techniki) auditowania, co pomoże Ci przygotować się do sprostania nawet niestandardowym wymaganiom w pracy auditora laboratorium.
  • Dowiesz się jak ocenić realizację polityk i planów laboratorium, kiedy stwierdzić niezgodności i jak je prawidłowo formułować.
  • Poznasz istotę auditowania oraz nabędziesz umiejętność interpretowania kryteriów auditów i wymagań akredytacyjnych, w tym normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02,
  • Dowiesz się, dlaczego umiejętności komunikacyjne i społeczne mają wpływ na przebieg audytu,
  • Dowiesz się jak stworzyć pozytywny klimatu podczas audytu,
  • Poznasz sposoby na właściwe zadawanie pytań, aktywne słuchanie oraz udzielanie informacji zwrotnej podczas trwania oceny,
  • Dowiesz się jak prowadzić audyt z osobami o różnych typach osobowości.
Program szkolenia

Dzień pierwszy:

  • Podstawowe pojęcia dotyczące procesu zarządzania auditami wewnętrznymi w organizacji – przypomnienie wymagań norm
    (PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02; PN-EN ISO 19011) oraz dokumentów powiązanych,
  • Audit wewnętrzny jako proces,
  • Audit wewnętrzny – teoria i praktyka:
    • planowanie i przygotowanie auditu wewnętrznego,
    • zasady prowadzenia i przebiegu procesu auditowego,
    • techniki auditowania,
    • dowody i tropy auditowe,
    • dokumentowanie wyników auditu.
  • Niezgodność / spostrzeżenie – definicje, przykłady oraz różnice między niezgodnością a spostrzeżeniem,
  • Formułowanie niezgodności i spostrzeżeń – warsztaty,
  • Ocena niezgodności i spostrzeżeń oparta na ryzyku,
  • Podejmowanie skutecznych działań korygujących,
  • Wykorzystanie oceny ryzyka w algorytmie postępowania z działaniami korygującymi,
  • Warunki zapewnienia skuteczności auditów wewnętrznych,
  • Kompetencje auditorów wewnętrznych,
  • Ocena kompetencji personelu zaangażowanego w proces auditowania,
  • Formy doskonalenia procesu zarządzania auditami wewnętrznymi w organizacji,
  • Wykorzystanie auditów wewnętrznych w procesie doskonalenia systemu zarządzania,
  • Przykłady trudnych sytuacji auditowych, ćwiczenia z aktywizacją uczestników.

Dzień drugi:

  • Otwarcie szkolenia
    • Powitanie uczestników
    • Przedstawienie celu, programu, harmonogramu i zasad
    • Autoprezentacja uczestników
  • Umiejętności komunikacyjne i społeczne audytora
    • Cele audytora
    • Postawy audytora i ich konsekwencje
    • Samoświadomość audytora
    • Umiejętności komunikacyjne i społeczne audytora
  • Tworzenie pozytywnego klimatu audytu
    • Budowanie relacji w audytowanej jednostce
    • Udzielanie informacji
    • Rola języka sygnałowego
    • Prezentacja wniosków i zaleceń poaudytowych
    • Rozpoczynanie i kończenie audytu
  • Zadawanie właściwych pytań
    • Typy pytań
    • Błędy podczas zadawania pytań
    • Zadawanie pytań zamkniętych
    • Zadawanie pytań otwartych
    • Zadawanie pytań pogłębiających
    • Zadawanie pytań kierujących myśleniem
  • Słuchanie aktywne podczas audytu
    • Błędy podczas słuchania
    • Słuchanie i okazywanie, że się słucha
    • Umiejętność parafrazowania
    • Umiejętność podsumowania
    • Komunikacja niewerbalna w czasie audytu
  • Współpraca audytora z osobami o różnych typach osobowości
    • Cztery typy osobowości
    • Mocne i słabe strony każdego z typów osobowości
    • Jak prowadzić audyt z osobami o różnych typach osobowości
  • Podsumowanie szkolenia
    • Przegląd treści szkolenia
    • Indywidualne wnioski
    • Ewaluacja szkolenia
    • Podsumowanie
Nasz Ekspert
  • Iwona Madejska - Dr nauk fizycznych, wieloletni kierownik oraz z-ca pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością w akredytowanym laboratorium badawczym. Doświadczony auditor, certyfikowany trener i ekspert łączący wiedzę oraz doświadczenie zawodowe w zakresie metod statystycznych oraz systemu zarządzania jakością m.in. wg normy 17025. Autorka wielu artykułów publikowanych w prasie branżowej.
  • Lilianna Marciniak - Konsultant i trener biznesu w obszarze kierowania ludźmi, komunikacji, procesów zarządzania i wdrażania zmian w kulturze organizacyjnej  oraz standardów sprzedaży i obsługi klienta. Przez ponad 20 lat przeprowadziła ponad 10,000 godzin szkoleń dla firm polskich i globalnych. Certyfikowany menedżer projektów w metodykach PRINCE2 i IPMA, certyfikowany konsultant Extended Disc. Prowadzi szkolenia w języku polskim i angielskim.
Informacje organizacyjne

Cena szkolenia online obejmuje: 

  • wykłady,
  • dyskusję w gronie ekspertów,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
  • świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.

Więcej informacji dot. regulaminu, realizacji szkolenia oraz rabatów znajdziecie Państwo tutaj.

Akademia kierownika

Miejsce szkolenia ONLINE
Rozpoczęcie zajęć 24.10.2022 od godz. 09:00
Zakończenie zajęć 25.10.2022 do godz. 15:00
Czas trwania 12 h dydaktycznych
Ilosć dni szkolenia 2
Cena szkolenia on-lina dla drugiej i kolejnej osoby z firmy netto: 850,00 zł brutto: 1045,50 zł
Cena szkolenia on-lina dla pierwszej osoby z firmy netto: 950,00 zł brutto: 1168,50 zł

Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Szczegóły szkolenia

Kategoria szkolenia: Kierownik Laboratorium
Numer szkolenia: 22/10/L/O2/MIM2
Zaczyna się:24/10/2022
Kończy się:25/10/2022
Lokalizacja:ONLINE

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego Newslettera!